31 Mart 2019 Pazar

Ateş böceğinde lamba yapma

         Ateş böcekleri herkesin bildiği gibi bahar ve yaz aylarında geceleri yanan yeşil ışıklarıyla bilinen, nemli ortamlarda yaşamayı seven sevimli  böceklerdir.

Ateş böceğini yeniden dizayn edecek olsaydım nasıl yapardım?
Ateş böceğinin kanatlarını koyu yeşil, lambasını beyaz yada pembe yapardım boyutunu da  büyütürdüm,  yarım metre,1 metre belki 2 metre boyunda ateş böcekleri yapardım. Ateş böcekleri böyle bir dev görünüm kazandıklarında uçabilecekler mi bilmiyorum, uçacak olsalar acaba nasıl görünürler? Belki de çok güzel görüntüler ortaya çıkar.

          Birde ateş böceklerinin renklerini Japon trafik ışıkları gibi kırmızı, mavi ve sarı yapardım böylece güneşten gelen ışıkları oluştururdum, bu böceklerde yıldızlar gibi gecemizi aydınlatan doğal güneşlerimiz olurdu.
Japonların trafik ışığının yeşil renk yerine mavir renk olmasının nedeni geceleri de ağaçların oksijen salmasını sağlamakmış. Çünkü güneşten gelen ışıklar mavi,kırmızı ve sarı olmak üzere üç ana renkte oluşuyormuş.
Bu böceklerin ışık yakan bölümü 3 kısımda oluşuyor. Bir bölümünü kırmızı bir bölümünü mavi bir bölümünüde sarı olsun. Böylece ağaçlar geceleri de oksijen salar. Tabi benim yaptığım bir tahmin sadece, geceleri yıldızlar varken ağaçlar oksijen salıyormu?  Belki evet. Eğer evet ise gece meteor yağmurları olduğu zaman hava daha temiz olur. Yani havadaki oksijen oranı artar. Böyle bir hava ölçümü yapabiliriz. Aynı yerde bir yıldızlar varken birde yıldızlar olmadığı zaman hava ölçümü yapalım böylece ağaçların gece oksijen salıp salmadığını öğrenebiliriz. Belkide insanın biyolojik saati gibi ağaçlar 12 saatte bir oksijen salıyordur. Yani ağaçlar güneşe bağlı olarak oksijen salmıyor olabilirler . Bu durumda gezegenimizde ki oksijen miktarını arttırmak için daha çok ağaç ekmemiz gerekiyor. Eğer bitkilerin biyolojik saati varsa, çiçekler gibi ağaçlarında biyolojik saati olabilir. Belki de yoktur bilmiyorum. Yani havayı gözlemlememiz lazım yıldızların olduğu yerlerde de ölçüm yapabiliriz , mesala Amerika ve Amerika gibi bir çok ülkede sürekli yıldızları görebileceğimiz parklar var ve  bu yıldızları daha uzun süre görebileceğimiz tarihler var. Bu tarihlerde yani yıldızların çok iyi göründüğü zamanlarda yani meteor yağmurları zamanlarında hava ölçümleri yaparsak, ağaçların gece yıldızlar varken oksijen salıp salmadığını öğrenebiliriz.Çünkü yıldızlar güneşte kopan parçalardır yani küçük güneşlerdir.

          Bu ateş böceklerini büyütme fikri nere de ortaya çıktı diye soran olur belki. Ateş böceği festivali düzenleyen ülkelere baktığımda Japon halkının ellerinde gökyüzüne yeşil balonlar bıraktığını gördüm. Belki insanlar bu sevimli ateş böceklerinin gökyüzüne bıraktıkları balonlar gibi daha büyük olmasını istiyorlar. Gelecekte balonlar yerine belki insanlar ateş böceklerini gökyüzüne bırakırlar. Bu çok eğlenceli olabilir.
 Birde küresel ısınmaya dikkat çekmek için ışıklarını 1 yada 2 saatliğine söndüren ülkeleri (Amerika, Fransa, Yunanistan gibi daha bir çok ülke gördüm. Belki hiç elektrik yakmadan dünyamızı devasa ateş böcekleriyle aydınlatabiliriz. Bu çok çılgınca bir fikir neden olmasın? Yaz ve bahar aylarında uçan doğal ışıklarımız olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder