16 Ocak 2020 Perşembe

Can we make wind and return routes by managing the winds formed on the oceans with computer codes?




Sea paths by managing winds formed on oceans with computer codes?

Of course we can. For example, with the help of coordinates, we can build return and return routes. Like highways. In our return and return direction, the winds will be behind us so that the waves occur behind our ship and the waves formed make our ship move forward.

In order to do this, let's separate our way of departure and return with the help of coordinates. And by directing the winds, we manage the waves.
In other words, it is the same situation with sailing ships running from the wind.
The only thing we need to do is to control the winds, that is, to give direction to the winds that will emerge by using computer codes, and to create directions to and from the oceans and seas.
Of course, the coordinates of these paths we will create should be known by everyone. Because there may be those who do not want to benefit from the highway services we will create on the seas. Or overload ships may not want to choose these roads.
Or separate roads for overload ships, let's make different roads for normal ships. The speed of the winds should be low on the seaways where heavy cargo ships will travel, as overload ships will likely sink if the waves are high. Let's create faster winds for our ships other than overload ships and let them go faster.
In this way, our ships go to their destination without spending almost any fuel.
The wavelengths of the sea roads that we have formed should be known by everyone.
The fastest ship in the world was traveling at sea with the fastest speed of 158 km / h. When we make the speed of our wind at 120 km / speed, our ship will reach 278 km / speed with the effect of the wind. So we have doubled the speed of our ship with the help of winds. And although we went 120 km faster, we didn't pay any fuel. We did this only by giving direction to the winds with computer codes. And we have prevented environmental pollution.

350 million tons of ship fuel is sold every year in the world. When we supply half of these fuels with wind energy, we save about 175 million tons of fuel.
In order to provide such incredible fuel savings, all we need to do is to create sea routes with computer codes, and to inform the marine operators and fishermen of the coordinates of these sea routes we have created.





html map area etiketleri ile ilgili görsel sonucu




deniz yolu ile ilgili görsel sonucu

Seaway



Ä°lgili resim


Who knows, maybe years ago, maybe 180 years ago, this technology has benefited.


After determining the direction of the wind, our ship will automatically go in the direction we have determined. There's no need for a sail. We do not need to stretch a tarpaulin in order to benefit from the wind power of our ships.





yük gemileri kaç tonluk yakıta gider ile ilgili görsel sonucu








havayolu map ile ilgili görsel sonucu



Of course, by managing the winds, we can also benefit from the fuel savings of aircraft.



Boeing 737-400 has 26,170 liters of fuel capacity. By managing the winds, we will reduce the fuel cost of our aircraft by half as much as we use the wind's propulsion.


So to summarize briefly, it is possible to make both air and sea routes by managing the winds. And thanks to these roads we have created incredible fuel savings








Bilgisayar kodları ile okyanuslar üzerinde oluşan rüzgarları yöneterek gidiş  ve dönüş yolları yapabilir miyiz?



Bilgisayar kodları ile okyanuslar üzerinde oluşan rüzgarları yöneterek deniz yoları?

Tabiki de yapa biliriz. Mesela koordinatlar yardımı ile gidiş ve dönüş yolları yapa biliriz. Tıpkı otobanlar gibi. Gidiş  ve dönüş yönümüzde rüzgarlar gerimizde essin böylece dalgalar gemimizin gerisinde oluşsun ve oluşan dalgalar gemizi ileri doğru gitmesini sağlasın

Bunu yapmak için de koordinatlar yardımı ile gidiş ve dönüş yolumuzu ayıralım. Ve rüzgarlara yön vererek dalgaları yönetelim.Denizlerde ve okyanuslarda oluşan dalgalar sayesinde ve bu oluşacak olan dalgaları yönettiğimizde gideceğimiz yerlere çok daha erken varmış oluruz.
Yani yelkenli gemilerin rüzgardan faylanarak çalıştırılması ile aynı durumdur.
Bizim tek yapmamız gereken şey ise rüzgarları kontrol ederek yani ortaya çıkacak rüzgarlara bilgisayar kodları ile yön vererek okyanuslarda ve denizlerde gidiş geliş yönleri oluşturmak olacaktır.
Tabi oluşturacağımız bu yolların koordiantları herkes tarafından bilinmesi gerekir. Çünkü denizler üzerinde oluşturacağımız otoban hizmetlerimizden faydalanmak istemyenler olabilir. Yada aşırı yük gemileri bu yolları tercih etmek istemeye bilirler.
Yada aşırı yük gemileri için  ayrı yollar, normal gemiler için farklı yollar yapalım. Aşırı yük gemileri dalgaların fazla olduğunda batma ihtimalleri olacağından, ağır yük gemilerinin gideceği deniz yollarında rüzgarların hızları düşük olmalıdır. Aşırı yük gemileri dışındaki gemilerimiz için ise daha hızlı esen rüzgarlar yaratarak gemilerimizin daha hızlı gitmelerini sağlayalım
Böylelikle gemilerimiz neredeyse hiç yakıt harcamadan gidecekleri yerlere gitmiş olurlar.
Oluşturduğumuz deniz yollarının rüzgar durumunu oluşacak dalga boyları herkes tarafından bilinmelidir.
Dünyanın en hızlı gemisi denizlerde en hızlı 158 km/hız ile hareket etmekte imiş. Biz rüzgarımızın hızını 120 km/hız yaptığımızda, rüzgarın etkisi ile gemimiz 278 km/hız a erişmiş olacak.Yani gemimizin hızını rüzgarlar yardımı ile yaklaşık iki katına çıkarmış olduk. Ve 120 km daha hızlı gitmemize rağmen  yakıta hiç para ödemedik. Bunu sadece bilgisayar kodları ile rüzgarlara yön vererek yapmış olduk. Vede çevre kirliliğini önlemiş olduk.

Dünyada her yıl 350 milyon ton gemi yakıtı satılmaktadır. Biz bu yakıtların yarısını rüzgar enerjisi ile karşıladığımızda  yaklaşık 175 milyon tonluk  yakıt tasarrufu sağlamış oluruz.
Böyle inanılmaz yakıt tasarrufu sağlaya bilmemiz için ise tek yapmamız gereken, bilgisayar kodları ile deniz yolları oluşturmak, ve oluşturduğumuz bu deniz yollarının koordinatlarını deniz işletmelerine, balıkçılara bildirmek olacaktır.


Kim bilir, belki yıllar önce, belki 180 yıl önce, bu teknoloji yararlanılmıştır.

Rüzgarın yönünü belirledikten sonra gemiz belirlediğimiz yönde kendiliğinden gidecektir. Yelkene gerek yok aslında. Gemimizi hızlandıran yelken  yani branda değil, rüzgar sonucunda oluşan dalgalardır.Yani gemilerimizi rüzgar gücünden faydalanabilmesi için bir branda germemize gerek yoktur.

 Boeing 737-400 uçağın  yakıt kapasitesi 26,170 litre imiş. Biz rüzgarları yöneterek, rüzgarın itiş gücünden faydalandığımızda  uçaklarımızın yakıt masrafını yarısı kadar azaltmış olacağız


Kısaca özetlemek gerekirse, rüzgarları yöneterek hem hava hem de deniz rotaları yani yolları yapmak mümkündür. Ve bu yollar sayesinde inanılmaz yakıt tasarrufu sağlayacağımızı unutmayalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder