10 Ocak 2020 Cuma

If we want our rockets to fly fast, should the exhaust pipes of our rockets be narrow?


The answer to this question should certainly be yes.
If we want our rockets to fly fast, the place where our rocket's fuel comes out, ie the exhaust pipes, should not be a wide round. The larger the round, the less likely our rocket will fly. The place where our rocket's fuel emerges must be narrow. Otherwise, our rocket will run out of fuel in a very short time.

When we make the exhaust pipe of our rocket very narrow, when we fire our rocket, our rocket will explode.
That is, the optimal width of the exhaust pipe of a rocket, in other words its size, must be determined.

Let's think about a balloon when we inflate it, our balloon flies a lot. But when we put a needle into our balloon, our balloon explodes.
In other words, the exhaust pipe of our rocket should not be so small as the hole we opened with a balloon needle, nor should it be large enough to prevent our rocket from taking off and long distances due to excessive fuel consumption.

Instead of making the exhaust outlet of our cars round, our vehicle will go faster when we make it narrow. It will save us fuel. Of course, the exhaust outlets of the vehicles in this case should be located behind our car. The exhaust pipes installed on the sides of our cars are just wrong engineering.
Thus, in physics laws, we can use the thrust and pull force more accurately.





roket balon ile ilgili görsel sonucu








Ä°lgili resim







otomatik hava pompası ile ilgili görsel sonucu










Ä°lgili resim







Ä°lgili resim



Or let us fly our balloons into space with the help of an automatic air pump, and let the air in our balloons trapped in our automatic air pump machine by vacuuming technique. The air we use to fly our balloons like this will not be wasted. Let's use the air that we pump into balloons over and over again. So we have infinite energy.




roketin kısımları ile ilgili görsel sonucu






Ä°lgili resim



The exhaust pipe of this jet plane is also wrong. Exhaust pipes should be a little long and narrow to know how to avoid noise.




uçak egzozu ile ilgili görsel sonucu





We also need to narrow the exhaust pipes of passenger aircraft.

susturucu egzoz ile ilgili görsel sonucu





We need to make the exhaust pipes of the rocket, cars and ships narrow so that we can save fuel and make less noise.




Ä°lgili resim








Ä°lgili resim
We need to make exhaust pipes of all vehicles narrow so that we can save fuel





Ä°lgili resim











Roketlerimzin Hızlı Uçmalarını İstiyor isek Roketlerimizin Egzoz Boruları Dar  Mı Olmalıdır?

Bu sorunun cevabı da kesinlikle evet olmalıdr.
Roketlerimizin hızlı uçmalarını istiyor isek , roketimizin yakıtının çıktığı yer yani egzoz boruları geniş bir yuvarlak olmamalıdır. Yuvarlak büyüdükçe roketimizin uçma ihtimali o kadar azalacaktır. Roketimizin yakıtının çıktığı yer dar olmalıdır .Yani yatık olmalıdır.  Aksi taktirde roketimizin yakıtı çok kısa süre içerisinde tükenecektir.

Roketimizin egzoz borusunu çok dar yaptığımızda ise roketimizi ateşlediğimizde, roketimiz patlayacaktır.
Yani bir roketin egzoz borusunun en uygun genişliği başka bir deyişle büyüklüğü saptanmalıdır.

Bir balonu düşünelim şişirip bıraktığımızda balonumuz bir hayli uçmaktadır. Fakat balonumuza bir iğne batırdığımızda balonumuz patlamaktadır.alonumuzun patlamasının sebebi sanırım iğne ile açılan çok küçük deliktir.
Yani roketimizin egzoz borusu bir balona  iğne ile açtığımız delik gibi ne çok küçük olacak nede roketimizin havalanmasını vede aşırı yakıt tüketimine bağlı olarak uzun mesafaler gidebilmesini engelleyecek kadar büyük olmamalıdır.


Yada otomotik bir hava pompalayıcısı  yardımı ile  uzaya balonlarımızı uçuralım , balonlarımızda çıkan havayı da vakumlama tekniği ile otomotik hava pompalayıcı makinamıza hapsedelim. Böyle balonlarımızı uçurmak için kullandığımız hava boşa gitmemiş olacak. Balonların içerisine pompaladığımız havayı tekrar tekrar kullanalım. Böylelikle sonsuz enerjimiz olur.

Arablarımızın egzoz çıkış yerini yuvarlak yapmak yerine dar yani yatık yaptığımızda aracımız daha hızlı gidecektir. Bizlere yakıt tasarrufu sağlayacaktır. Tabi bu durumda araçların egzoz çıkışları arabamızın arkasında yer alması gerekir. Arabalarımızın yanlarına monte edilen egzoz boruları yanlış mühendislik uygulamasıdır sadece.





Böylece fizik kanunlarında itme çekme kuvvetinde çok daha doğru bir biçimde faydalanmış oluruz.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder